duminică, 14 decembrie 2008

NIA

Vorbind despre Nishinomiya nu as putea sa nu amintesc si de Asociatia Internationala din Nishinomiya. Este o asociatie non-profit care organizeaza diverse activitati culturale menite sa te introduca in universul nipon. Din septembrie, de cand am ajuns aici am avut ocazia sa particip la cateva activitati de genul acesta. Prima intalnire a fost o incursiune in bucataria japoneza si pregatirea unei mese festive cu ocazia Anului Nou. Despre mancarea japoneza voi vorbi cu alta ocazie, fiind un subiect care cere timp pentru a fi lamurit cat de cat. Am mai luat parte la o "Zi a kimono-ului" unde am fost imbracata in haina traditionala japoneza de catre profesoare venite de la Kyoto, dupa care a urmat o scurta ceremonie a ceaiului. Probabil ca le-a placut cum imi statea in kimono deoarece la urmatoarea activitate, un schimb inter-cultural, unde straini din toate colturile lumii isi faceau cunoscuta traditia, eu am fost imbracata de catre gazde in kimono, plimbandu-ma printre oaspeti si purtand scurte conversatii. In aceasta costumatie am cantat pentru prima data la koto acompaniata de 2 japoneze. A fost o experienta interesanta.
Tot la capitolul gastronomie voi vorbi si despre subiectul unei alte intalniri unde am pregatit o masa de seara.
In cadrul asociatie activeaza si un club de copii, sunt organizate cursuri de limba japoneza, consultatii juridice, un post de radio, biblioteca, toate in folosul strainilor din oras. Oare sa fie asa ceva si in Romania si nu am aflat eu ?
La inceput imi propusesem sa fiu mai activa in cadrul acestei organizatii, incercand sa fac cunoscuta si traditia tarii noastre (ca-i tare frumoasa!), dar cu timpul au aparut alte preocupari si nu am mai ajuns pe acolo. Sper ca intr-o buna zi sa ma mobilizez. Deocamdata nu am de gand sa ma mut din oras.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu