luni, 15 decembrie 2008

Din nou la scoala

Cu doua luni in urma am fost invitata la scoala generala din Nishinomiya sa le vorbesc copiilor despre Romania. Emotii mari la inceput dar curiozitatea de-a intra intr-o scoala japoneza si de-a afla mai multe despre sistemul de invatamant japonez m-a facut sa accept invitatia. A mai fost invitat si un coreean, o chinezoaica si o filipineza, fiind distribuiti la 2 grupe a cate 50 de elevi. Modul in care am fost intampinata in clasa de cei mici m-a facut sa nu mai am nici o emotie si sa uit de timp. Am inceput binenteles cu clasicul "jiko shokai" ( a te prezenta singur) dupa care ajutandu-ma de harta Lumii si a Romaniei am inceput sa le fac o scurta prezentare a tarii. Am continuat cu cateva proverbe romanesti pe care le-am tradus in japoneza, iar copiii le-au repetat si in limba romana. A urmat apoi cantecelul pregatit. Japonezilor le place tare mult sa cante si sa manance. Am fost placut surprinsa sa vad cat de bine s-au pregatit cu intrebari. De la intrebari de genul ce se mananca in Romania, pana la ce copaci sunt, ce insecte, flori sau cu ce se joaca copiii romani. De departe cea mai interesanata intrebare a fost a unui copil care m-a intrebat ce obiecte de patrimoniu national sunt in Romania. Am ramas uimita sa vad un copil de 8 ani interesat de astfel de lucruri. Amuzant (pentru mine!) a fost atunci cand m-au intrebat ce culoare imi place. Fara a sta mult pe ganduri am spus ca imi place culoarea galben. La sfarsit dupa ce mi-au multumit si am iesit la usa, o fetita a venit dupa mine si mi-a dat o inimioara galbena din hartie(origami). :)
Frumoasa experienta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu