sâmbătă, 11 aprilie 2009

Copiii Pamantului 2

Ieri a avut loc intalnirea cu copiii, la asociatie. Au fost doua ore in care am cantat, mancat si jucat impreuna cu prichindeii de la cercul, "Copiii Pamantului". La inceput a fost un concurs cu intrebari. M-a surprins faptul ca s-au documentat pe net, raspunzand corect la majoritatea intrebarilor legate de Romania. Au urmat apoi ursuletii de mamaliga. S-au adunat toti in jurul mesei, asteptand cuminti sa le arat ce trebuie sa faca. Apoi, cateva zeci de manute si-au bagat mainile in vasul cu mamaliga, incercand sa faca dintr-un bot, o opera de arta.
In final am jucat "Batistuta". Documentandu-ma putin pentru acest eveniment, am observat ca majoritatea jocurilor de copii sunt asemanatoare . Chiar daca sunt putin particularizate, in functie de cultura tarii respective, jocurile raman aceleasi. Copiii au inteles ca daca se vor intalni cu un copil roman, chiar daca nu vor vorbi aceeasi limba, se vor putea intelege prin limbajul comun al jocurilor.

6 comentarii:

  1. Este minunat cum reusesti sa promovezi traditiile tarii in care te-ai nascut. Este adevarat copiii indiferent de nationalitate au un limbaj comun, reusesc sa se inteleaga de minune. Cand am fost in Mexic, fiica mea s-a inteles grozav cu prietena ei din aceasta tara, desi nu se vazusera si nu-si vorbisera pana la acea intalnire, au ras tot timpul si s-au inteles grozav. La un momendat eu am intrebat-o pe fiica mea cum reusesc sa se inteleaga si ea mi-a raspuns"eu vorbesc in romana si ea in spaniola".

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar, datorita puritatii, copiii empatizeaza foarte usor cu cei din jur.
    Iti multumesc pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna alegere ursuletul de mamaliga...

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Muza chan. Cu ocazia asta am descoperit branza de Hokkaido, care seamana la gust cu cea de acasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. buna simona,frumos din partea ta ca reusesti sa impatasesti traditiie din romania copiilor din japonia,sunt mandra de tine,multi pupici

    RăspundețiȘtergere